Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PROWADZONEGO PRZEZ STOWARZYSZENIE NA RZECZ WSPIERANIA RODZIN „NOWE PERSPEKTYWY” dalej jako: „Regulamin”
WSTĘP:
W Regulaminie znajdą Państwo szczegółowe zasady i warunki korzystania
z prowadzonego przez Stowarzyszenie sklepu internetowego. Przedstawione
w nim zostały zasady zawierania umów, dlatego stanowi on integralną część transakcji realizowanych pomiędzy Stowarzyszeniem a Państwem. Przed złożeniem zamówienia w sklepie, należy zapoznać się z treścią Regulaminu. Złożenie zamówienia oznacza jego akceptację i potwierdza zapoznanie się z treścią Regulaminu.
Regulamin zostaje udostępniony zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
Razem z pozostałymi dokumentami sporządzanymi przy zawarciu transakcji stanowi on wypełnienie obowiązku informacyjnego wskazanego w art. 12 ust. 1 oraz art. 18 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.
z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
1. WŁAŚCICIEL SKLEPU – DANE KONTAKTOWA
- Podmiotem prowadzącym niniejszy sklep internetowy, działający pod adresem www.noweperspektywy.radom.pl jest STOWARZYSZENIE NA RZECZ WSPIERANIA RODZIN „NOWE PERSPEKTYWY”, Trablice 126 b, 26-624 Kowala, poczta Kowala-Stępocina, NIP: 9482599051, REGON: 146640338, dalej jako: „Stowarzyszenie”.
- Klient (tj. osoba składająca zamówienie w sklepie) ma możliwość nawiązania kontaktu z prowadzącą sklep internetowy:
- pod adresem: 26-600 Radom, ul. Lubońskiego 2 lub
- telefonicznie: 533-523-043 lub
- pocztą elektroniczną: nowe@gmail.com lub
- przez formularz kontaktowy dostępny na stronie sklepu internetowego.
- 2. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Ze sklepu mogą korzystać tylko osoby, które ukończyły 18 lat.
- Osoby rejestrujące się w sklepie internetowym oraz dokonujące w nim zakupów podają swoje niezbędne dla realizacji zamówienia dane osobowe, które Stowarzyszenie, jako Administrator Danych Osobowych, przetwarza na zasadach wskazanych w Polityce prywatności.
- 3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ/DOKONYWANIE ZAKUPU
- Klient ma możliwość złożenia Zamówienia poprzez formularz dostępny na sklepie. Ponadto Zamówienia przyjmowane są telefonicznie, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu.
- Towary dostępne w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone
i opisane. Jednakże przedstawione w sklepie opisy towarów, ich zdjęcia
i ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061) i powinny być poczytywane jako zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży. - Towary oferowane w sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad prawnych
i wprowadzone na rynek zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Ich kolor prezentowany na zdjęciach umieszczonych na stronie może odbiegać od koloru rzeczywistego, co może wynikać z zastosowanego oświetlenia, bądź ustawień ekranu urządzenia, na którym wyświetlane są zdjęcia. Wszystkie zdjęcia zamieszczone w sklepie objęte są prawami autorskimi i jako takie podlegają ochronie prawnej. - Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru w sposób właściwy dla danej rzeczy, określając w szczególności liczbę sztuk, a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje, np. wybrany kolor, czy model.
- Po wybraniu przez Klienta towaru należy kliknąć ikonę „Do koszyka”.
- Po naciśnięciu na ikonę „Do koszyka” towar zostanie przeniesiony do koszyka, który jest widoczny w prawym górnym rogu strony. Po wybraniu opcji „Przejdź do kasy”, jeżeli Klient nie jest jeszcze zalogowany, następuje przeniesienie do panelu logowania, gdzie może założyć w sklepie konto, bądź też dokonać zakupu jako gość, bez konieczności zakładania konta w sklepie. Brak założenia konta ograniczy możliwości jakie przysługują zalogowanym Klientom, m.in. przeglądanie aktualnego statusu zamówienia, czy też historii złożonych zamówień, jak i automatyczne uzupełnianie poprzednio wskazanego adresu dostawy. Ma on również możliwość otrzymywania aktualnych informacji o produktach dostępnych w sklepie.
- W panelu logowania / zakładania konta lub dokonania zakupu bez założenia konta, czyli dokonania zakupu jako gość należy wprowadzić dane Klienta niezbędne do zrealizowania transakcji i wysyłki zamówionego towaru, w tym imię, nazwisko, adres wysyłki, numer telefonu i adres e-mail. Warunkiem prawidłowej realizacji złożonego zamówienia jest podanie prawdziwych danych Klienta. W przypadku podania nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych Stowarzyszenie nie ponosi odpowiedzialności za prawidłową realizację zamówienia.
- Po wybraniu sposobu dostawy i wprowadzeniu wszystkich potrzebnych danych (w tym ewentualnie danych do faktury – o ile Klient chce, aby ją wystawić
i zaznaczy tę opcję), należy wybrać sposób płatności. - Klient ma możliwość wybrania jednego z aktualnie dostępnych w sklepie sposobów płatności, które są przedstawione w części – Wybierz płatność – przelew tradycyjny, płatności online poprzez PayU lub opłacenia przesyłki przy odbiorze.
- Klient potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję
i płacę”. - Jeśli Klient wybrał płatność online, po dokonaniu płatności jest przekierowywany do strony potwierdzającej złożenie zamówienia, z której może kontynuować zakupy lub przejść do podsumowania zamówienia.
- Brak zapłaty online oznacza, że zamówienie nie zostało prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku,
a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
- Na każdym etapie składania zamówienia, do czasu dokonania płatności, można anulować zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków
i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. - Niezwłocznie po złożeniu zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w danych logowania, bądź przy składaniu zamówienia jako gość, bądź podanego podczas składania zamówienia telefonicznego, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia – będzie on zawierał informację o dacie złożenia zamówienia, zakupionym towarze, wybranym sposobie płatności oraz danych obejmujących wybraną formę dostawy.
- Składanie zamówień jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, chyba,
że na stronie będą prowadzone prace usprawniające, bądź techniczne
– o przerwach w dostępności działania sklepu Klienci będą informowani za pomocą stosownych komunikatów pojawiających się na stronie. - Sprzedaż w sklepie internetowym obejmuje wyłącznie sprzedaż detaliczną. Zakup hurtowy jest możliwy po wcześniejszym kontakcie z przedstawicielami Stowarzyszenia.
- 4. CENY TOWARÓW
- Wszystkie ceny podane przy zdjęciach i/lub opisie towaru wskazane na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich i są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT obowiązujący w dacie złożenia zamówienia.
- Strony wiąże cena obowiązująca w dacie złożenia zamówienia, nawet jeżeli po złożeniu takiego zamówienia uległa ona zmianie.
- Do ceny towaru wskazanej w sklepie doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej przez Klienta formy dostawy i płatności. Koszty przesyłki są uzależnione od wybranego przez Klienta Dostawcy.
- 5. DOSTĘPNOŚĆ TOWARU/NIEMOŻNOŚĆ ZREALIZOWANIA ZAMÓWIENIA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Stowarzyszenie dokłada wszelkich starań, aby towar prezentowany na sklepie był na bieżąco dostępny, zaś w przypadku braku jego dostępności lub wyczerpania ilości dostępnego towaru, na stronie pojawiła się stosowna informacja.
- Z uwagi na specyfikę sklepu internetowego – w szczególności możliwe składanie zamówień przez kilka osób, czy też zwiększoną ilość składanych zamówień, może okazać się, że informacja taka nie pojawi się w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. W przypadku braku danego towaru
w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wiadomość e-mail
lub telefonicznie. W takim przypadku Klient ma możliwość odstąpienia
od umowy, zmiany złożonego zamówienia, bądź wyrażenia zgody
na wydłużony okres dostawy towaru. W przypadku wyrażenia zgody
na wydłużony okres dostawy towaru, Klient otrzyma dodatkową wiadomość e-mail zawierająca przybliżony lub skonkretyzowany termin dostawy towaru. - W przypadku dostępności towaru zostanie on przekazany firmie kurierskiej
w terminie 1-5 dni roboczych.
- 6. SPOSÓB I KOSZT DOSTAWY
ORAZ CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski. Dostawa poza granicami kraju jest możliwa – po wcześniejszym kontakcie ze Stowarzyszeniem na warunkach ustalonych i potwierdzonych przez Stowarzyszenie poprzez wiadomość e-mail.
- W przypadku wybrania sposobu płatności „za pobraniem”, zamówienie zostaje przekazane do realizacji bezpośrednio po jego złożeniu. W przypadku wyboru jednego ze sposobów płatności online, zamówienie zostaje przekazane do realizacji po potwierdzeniu wpływu należności za zamówiony towar.
- Dostarczaniem zamówień zajmuje się wybrana przez Stowarzyszenie firma kurierska – wskazana na stronie sklepu.
- dostępnych na stronie sklepu
i uzależnione są od wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
- Klient ma obowiązek dokładnej weryfikacji paczki/przesyłki bezpośrednio po jej otrzymaniu od kuriera, a przed potwierdzeniem jej odbioru, w celu ustalenia ewentualnych uszkodzeń mechanicznych opakowania, Towaru. O ile uszkodzenia takie zostaną dostrzeżone zaleca się, aby Klient zażądał od kuriera/osoby dokonującej doręczenia Towaru, sporządzenia protokołu wskazującego na istniejące uszkodzenia oraz by podpisał protokół po zapoznaniu się z jego treścią. W sytuacji, gdy opakowanie nosi ślady uszkodzenia zaleca się jego nie przyjmowanie oraz niezwłoczne powiadomienie o tym Stowarzyszenie.
- 7. PŁATNOŚĆ
- Klient może dokonać płatności:
- przelewem zwykłym,
- przelewem natychmiastowym,
- bądź też wybrać opcję za pobraniem – opcja dostępna wyłącznie przy zamówieniu na wskazany adres.
- Przelew: dostępne są wyłącznie przelewy online dokonane przy użyciu wybranej przez Klienta metody płatności tj. serwisu jednego z partnerów Stowarzyszenia, wskazanych na stronie sklepu, w zakładce „Płatności”.
- Po dokonaniu wyboru Klient zostaje w sposób bezpieczny przekierowany na stronę wybranego przez siebie operatora płatności. Operacja płatnicza dokonywana jest pomiędzy Klientem, a wybranym operatorem płatności, zgodnie z regulaminem i zasadami działania takiego Operatora, z którymi Klient ma obowiązek się zapoznać.
- 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania przyczyny (tzw. zwrot towaru).
- Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta w zamówieniu weszła w posiadanie towaru. Klient może zrezygnować z prawa do odstąpienia od umowy,
w szczególności w przypadku zakupu e-booków, które zostaną mu przesłane niezwłocznie po złożeniu przez niego oświadczenia o rezygnacji z prawa odstąpienia od umowy (stosowne informacje w zakresie rezygnacji z prawa odstąpienia od umowy wyświetlają się jako dodatkowe komunikaty podczas składania zamówienia). - Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient składa jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:
- w formie pisemnej – pocztą na adres: Lubońskiego 2, 26-600 Radom (liczy się data nadania przesyłki u operatora pocztowego – tj. data stempla pocztowego),
- przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: nowe@gmail.com (liczy się data wysyłki wiadomości),
- przez skorzystanie z formularza dostępnego na stronie lub wydrukowanie, wypełnienie i wysłanie wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie sklepu internetowego w zakładce Formularz odstąpienia od umowy – przy czym nie jest to forma obowiązkowa.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży wystarczy,
aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia przed upływem 14-dniowego terminu, o którym mowa
w ust. 2 powyżej. - Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji,
chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Zakupione towary należy odesłać na adres: ul. Lubońskiego 2, 26-600 Radom Preferowany jest zwrot zakupionych towarów wraz z oświadczeniem
o odstąpieniu, bądź złożenie takiego oświadczenia w tym terminie. - Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające
z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- 9. REKLAMACJE
- Przedmiotem sprzedaży są produkty nowe, bez wad. W przypadku wystąpienia wad produktów Stowarzyszenie ponosi odpowiedzialność za takie wady, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, chyba że co innego wynika z treści Regulaminu.
- Każda rzecz kupiona w sklepie może być reklamowana, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi rękojmi przy sprzedaży, jeżeli wada rzeczy (w tym niezgodność towaru z umową) zostanie stwierdzona w ciągu dwóch lat od jej wydania Klientowi.
- Reklamację można złożyć w sklepie stacjonarnym lub drogą pocztową, na wskazane w § 1 Regulaminu adresy.
- W przypadku reklamacji złożonej drogą pocztową, należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia (minimum nr zamówienia lub datę jego złożenia). Do złożenia reklamacji może zostać wykorzystany zalecany przez Stowarzyszenie formularz reklamacyjny (dostępny w serwisie internetowym, w panelu Klienta), który można wypełnić online lub wydrukować, a następnie odesłać wraz z towarem na adres: ul. Lubońskiego 2, 26-600 Radom.
- Jeżeli towar ma wadę, Klient – według swojego uznania – może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba, że Stowarzyszenie niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez Stowarzyszenie albo Stowarzyszenie nie uczyniło zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towaru bez wady. Stowarzyszenie ma prawo zweryfikowania zaproponowanej przez Klienta obniżonej ceny i zaproponowania ceny według niej adekwatnej.
- Jeżeli Klientem jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Stowarzyszenie usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe, albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Stowarzyszenie. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
- Stowarzyszenie rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia. Poinformowanie Klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji nastąpi – według wyboru Stowarzyszenia – telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail bądź sms na wskazane przez Klienta dane.
- 10. WYSTAWIENIE FAKTURY
- W przypadku żądania wystawienia faktury, Klient podaje niezbędne dane, przy czym podania numeru NIP do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia.
- Faktura zostanie odpowiednio przesłana drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail lub w formie papierowej – w zależności od wyboru dokonanego przez Klienta.
- 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klient, będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie
z zasadami określonymi na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”. - Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie
z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Europejska platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, za pośrednictwem której, Klient będący Konsumentem, może złożyć swoją skargę. Łącze elektroniczne do platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr. - Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów ma charakter dobrowolny i muszą na niego wyrazić zgodę obie strony.
- W przypadku wyboru drogi sądowej właściwym będzie sąd powszechny zgodnie z właściwością ogólną.
- Niniejszy Regulamin nie wyłącza, ani nie ogranicza uprawień przysługujących konsumentowi na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących.
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdą zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Zmiany Regulaminu będą dokonywane poprzez jego aktualizację na stronie, dlatego każdorazowo przed złożeniem zamówienia, Klient ma obowiązek zapoznania się z aktualnie obowiązującą treścią Regulaminu, gdyż jest ona wiążąca na moment złożenia zamówienia.